دانشکده پیراپزشکی

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جهرم

اساسنامه مرکز مهارت های بالینی

پراتیک مکانی جهت آموزش عملی دروس تدریس شده نظری می‌باشد. از این مکان دانشجویان تکنولوژی اتاق عمل، هوشبری و .... جهت آموزش عملی استفاده می‌کنند. بخش پراتیک دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی جهرم نمادی از یک اتاق عمل همراه با ملزومات آن می‌باشد. در اتاق پراتیک، دانشجویان قبل از شروع واحدهای بالینی در محیط بیمارستان، بر اساس دروس نظری ارائه شده ابتدا توسط مربیان آموزش دیده و سپس آموزش‌های دیده شده را تمرین خواهند نمود . هدف از تأسیس این واحد آزمایشگاهی فراهم نمودن محیطی مناسب جهت مهارت‌های عملی دانشجویان اتاق عمل و هوشبری به منظور آماده سازی آنان جهت ورود به محیط‌های بالینی واقعی می‌باشد.

بنابراین رسالت مرکز آموزش مهارت های بالینی پیراپزشکی، ارتقاء سلامت و کیفیت مراقبت از بیماران و ارتقاء توانمندیها و مهارتهای عملی کارآموزان و کارورزان رشته های اتاق عمل و هوشبری با استفاده از آموزش های مناسب و شبیه سازی شده در اتاق های پراتیک از طریق انجام فعالیت های زیر با همکاری اعضاء محترم کمیته مهارت های بالینی ، اعضاء محترم مرکز مهارت های بالین و سایر اعضاء هیئت علمی می باشد :

۱- ایجاد محیطی ایمن برای تدریس و فراگیری مهارتهای بالینی از طریق برگزاری دوره ها و کارگاههای آموزشی با استفاده از وسایل کمک آموزشی ، رایانه ، مولاژ و مانکن های آموزشی ، فیلم های اموزشی ، نرم افزار های اموزشی و نقش بازی کردن (Role Playing) .

۲- نوآوری در زمینه ارائه روش های تدریس مهارتهای بالین و ارتباطی

۳- ایجاد بستری مناسب برای پژوهش های آموزشی و ارزیابی روش های گوناگون آموزشی

۴- ایجاد بستری مناسب جهت خودآموزی با استفاده از جزوات آموزشی ، مولاژها ، ویدئو و رایانه .

۵- یکسان سازی ( استانداردسازی ) و تولید مواد کمک آموزشی از قبیل اسلاید ، عکس ، فیلم و نرم افزارهای آموزشی

۶- ایجاد امکانات و محیطی مناسب برای برگزاری امتحانات عملی به شیوه آسکی .

دورنما

ما می خواهیم در ظرف پنج سال آینده یکی از مراکز مهارتهای بالینی ( درسطح دانشکده های پیراپزشکی ) برجسته کشور باشیم . ما امیدواریم کارشناسانی را با توان علمی و مهارت های بالینی بالا ( در رشته های اتاق عمل و هوشبری ) تربیت نمائیم که در آینده بتوانند خدمات چشمگیری را در عرصه های آموزش ، پژوهش و بالین به هموطنانمان ارائه نمایند .

ارزشها :

۱- تمرکز بر روی فعالیت ها و پژوهش کاربردی و سودمند به منظور رفع مشکلات آموزشی حال و آینده

۲- دستیابی به جامعیت و اعتبارعلمی و عملی

۳- برخورداری از جایگاه معتبر در میان سایر مراکز مهارتهای بالینی در سطح دانشکده های پیراپزشکی

۴- به روز بودن از نظر علمی و استفاده از تکنولوژی های آموزشی

۵- رعایت قانون و احترام به دانشجویان و اساتید دانشکده