· تربیت نیروی انسانی توانمند ،کارآمد و دانش محور در حوزه مراقبت های قبل،حین و بعد از اعمال جراحی
· تربیت نیروی توانمند در بکارگیری تکنولوژی های جدید جراحی
· حمایت از دانشجویان رشته جهت تشکیل کمیته علمی دانشجویان اتاق عمل
· بکارگیری استراتژی های دانشجو محوری، از جمله روش های مبتنی بر حل مشکل، خودآموزی و ایجاد تفکر انتقادی در آموزش دانشجویان
· تلاش در جهت ارتقاء مهارت های علمی و عملی دانشجویان بر اساس نیازسنجی از محیط های بالینی
· طراحی برنامه های توانمند سازی مربیان و دانشجویان تکنولوژی اتاق عمل بر اساس نیازسنجی
· انجام پژوهش های کاربردی در زمینه اتاق عمل
· دورشدن از سیستم آموزش مبتنی بر استاد محوری و گرایش به سوی تکنیک های دانشجو محور